Eindelijk is het daar dan. We hebben er met z’n allen zolang
naar gesmacht. De zomer. Ik persoonlijk had de hoop al bijna opgegeven. Er
waren maar minieme tekenen van de lente. En dat klopt ook want de lente is
gewoon lekker overgeslagen dit jaar. Doorgeslagen dus.
En wat hoort er nou nog meer bij de zomer dan koude ijsjes,
flitsende zonnebrillen, natte zwembroeken en luchtige T-shirtjes? De zomerse
reclames. Ieder jaar is het weer om te huilen; Zomerse kortingen het grootste
cliché dat er bestaat. Het lijkt wel alsof ze op de communicatie afdelingen ook
gewoon lekker in hun zwembroek aan een ijsje zitten te likken. “Ach jongens, we
doen wel gewoon zomerse kortingen. Dat werkt altijd.” Nou niet dus. Deze
fantasieloze meuk werkt juist averechts. De enige bedrijven bij wie deze stunts
wel werken zijn de reisbureaus. Iedereen wil zo snel mogelijk naar het
buitenland om de reclametsunami te ontvluchten. Men hoort ze liever in een taal
die ze niet verstaan. En gelijk hebben ze. Er is niks vervelender dan
voorspelbaarheid. En inkoppertjes horen daar zeker bij. Beste reclamemensen,
verdrijf je brainfreeze, hang je zwembroek nog even terug in de kast en
verdoezel je zicht niet met slechte zonnebrillen. Maak er dit jaar eens een
echte stuntzomer van, zonder zomerpakkers a.u.b.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten