maandag 17 juni 2013

Column: Niek versus USB-sticks.


Jawel dames en heren, vandaag is het opbiecht tijd. Ik kan namelijk echt geen USB-sticks bewaren, met alle gevolgen van dien. 


Vandaag moet ik iets opbiechten. Ik vind het zelf ook heel vreselijk. Maar ja, wat moet, dat moet! Er is één ding waar ik zo vreselijk goed in ben, en het is ook echt vreselijk, en dat is opslagapparatuur kwijt raken. USB-sticks, externe harde schijven, het maakt niet uit. Ik raak ze kwijt, geen idee wanneer, en als ik ze nodig heb, tja dan zijn ze weg. Heb ik ze niet nodig? Dan komen ze massaal tevoorschijn. Ik ben er letterlijk een keer over gestruikeld. En wat kan ik er aan doen? Helemaal niks. De fabrikanten zijn zo trots dat ze alles steeds kleiner weten te krijgen. Nou van mij mogen ze USB-sticks ter grote van rugzakken maken. Maar ja, dan valt het hele idee van een USB-stick een beetje in het water. Ach ja, er zit niks anders op dan iets te verzinnen waardoor ik ze niet kwijtraak. Misschien eentje in mijn vinger laten bouwen? Nee, dat typt zo lastig. Verder kan ik met ook niet echt een geschikt lichaamsdeel bedenken. Nee, zoals je ziet, ik ben gedoemd. Ik kan er niks tegen doen. En het ergste is nog wel de waanbeelden die ik er soms aan over houd. Het idee dat ze pootjes hebben, of fabrikanten die ze programmeren om zomaar te verdwijnen. Naja. Ik zal me er toch maar bij neer moeten leggen. Want ja, mijn moeder wordt er wel gelukkig van: “Als je kont toch niet vast zat…!” Haar favoriete uitspraak. Love you Mam! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten